vszu82 i jego "pasieka"

Pochwal się tym co masz
Awatar użytkownika
vszu82

vszu82 i jego "pasieka"

Postautor: vszu82 » 05 wrz 2014, 21:48

Cześć. Na wstępie się powitam. Mam na imię Paweł i jestem z Mazur.
Jestem totalnym amatorem. Byłem kilka razy u kolegi pszczelarza, poczytałem lektury, śledzę YT i fora :)
W tym roku zostałem zarażony pszczelarstwem i zapragnąłem posiadać własne pszczele rodziny. Udało się stworzyć miejsce i założyć dwie rodziny. Oto moja mini "pasieka":

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać posiadam dwa WP, które na szybko zakupiłem i musiałem doprowadzić do użytkowania, bo jakość wykonania wołała o płacz i lament. Na zdjęciu ul widoczny po prawej to ten super produkt. Środek był niewymiarowy. Wylotek do bani, trzcina sama wypadała. Dużo pracy włożyłem, ale się udało.
Są to ule 22-ramkowe bez nadstawki. Podłoga i dwa boki nieocieplane.

Obrazek

Pszczoły:
Ul żółty to przekładka z całego kupionego ula w fatalnym stanie. W czerwcu od leciwego pszczelarza kupiłem cały ul, który ledwie dojechał na działkę ( 25 km ). Było w nim 16 ramek w średnim wieku. Rodzina po miodobraniu. Pszczół dużo, trochę rozbiegane po plastrze, ale w miarę łagodne, rasa mi nieznana. Matki nie widziałem, ale jest chyba dość stara. Ostatecznie zostawiłem je teraz na 8 ramkach.

Ul zielony to majowa mała rójka ( 2 kg ) od kolegi pszczelarza. Młoda rojowa matka, rójka posadzona na węzę. Unasieniona w pasiece kolegi, potem przewieziona z moim ulem na działkę. Obecnie mam tam 4 ramki odbudowane + 2 włożone z żółtego ula. Pszczoła to prawdopodobnie krainka, ale szczegółów nie znam, jak się wkurzą to atakują zdrowo :)

Miodu odebrałem raptem 1 litr. Nie mam miodarki, więc z 3 ramek z zielonego ula, które nadawały się do wyrzucenia wyskrobałem, a resztę ramek odsklepiłem, i dałem obu rodzinom za zatworem do przeniesienia. Obecnie zacząłem karmienie. Daję im inwert w ilości po 3 litry co kilka dni. Niebawem planuję odymić od warrozy.