Projekt MAJA

skorpion

Projekt MAJA

Postautor: skorpion » 17 kwie 2015, 03:32

Awatar użytkownika
piotrek77251

Re: Projekt MAJA

Postautor: piotrek77251 » 17 kwie 2015, 22:43

Czytałem o tym, tylko zapewne cena będzie nie osiągalna dla zwykłego pszczelarza tym bardziej gdyby miał to zamontować np. w 200 rodzinach :)
Sprawcie pszczoły cud, żeby przelał miód :)
Nie znam się to się wypowiem :)

manio:)

Postautor: manio:) » 18 kwie 2015, 07:11

Są już takie rozwiązania komercyjne :
http://www.livelco.eu/
wprawdzie to tylko waga, ale głownie o to chodzi, pozostałe elementy to wodotryski , raczej średnio potrzebne. Cena samej wagi zaporowa .
Badam właśnie możliwość zastosowania taniej wagi łazienkowej w połączeniu z modułem wi-fi lub modemem telefonii komórkowej. Wychodzi 10 x taniej , najdroższym elementem jest modem, dokładność 0,1 kg, a częstotliwość odczytów dowolna. Jak postawię pod ulem , to się pochwalę wynikami :)

Awatar użytkownika
RoBee

Postautor: RoBee » 18 kwie 2015, 17:08

Koniecznie napisz coś tam wymodził. Bardzo lubię takie zajawki, bo to jest chyba kierunek, w którym elektronika w pasiece powinna iść. MAJA to więcej pobożnych życzeń i nadziei, niż sprawdzonych i pewnych rozwiązań. Ale k to bogatemu zabroni?
Wnuk pszczelarza, teoretyk, który marzy o własnej pasiece...

Postautor: manio:) » 18 kwie 2015, 20:32

Waga łazienkowa działa, koszty żadne bo komunikuje z się z moim Wi-Fi . Waga jest z biedronki, kosztuje 30 zł , a prosty modem WiFi może ze 100 zł - nie wiem ile bo wydłubany z szuflady z przydasiami .
Pochwalę się oficjalnie jak sprawdzę działanie w polu i zarejestruję kilka dni ze zbieranym pożytkiem , bo teraz zimnica i żadna pszczoła nie lata. Pomiary temperatury , czy wilgotności to już potem łatwo dorobić, ale prawdę mówiąc nie widzę potrzeby , chyba tylko dla bajeru .

Awatar użytkownika
RoBee

Postautor: RoBee » 18 kwie 2015, 23:18