Pszczoły po sąsiedzie

Dział dla początkujących
fux

Pszczoły po sąsiedzie

Postautor: fux » 25 sty 2017, 14:46

Cześć,

Moja sąsiadka - wdowa po pszczelarzu wyprowadza się do swej córki do miasta żeby mieć opiekę na stare lata i lekarza blisko.
Dawniej, jej mąż - pszczelarz z zamiłowania miał kilkanaście uli.
Zmarł 5 lat temu, od tej pory pszczoły radzą sobie same.
Sąsiadka stwierdziła że jeśli bym chciał to mogę zabrać te ule i do tego da mi miodarkę i inne sprzęty.

Nie znam się na pszczołach kompletnie - Byłem zobaczyć te ule.
Zostały dwa ule - jeden w dobrym stanie , drugi raczej bez perspektyw.
Reszta uli czyli ok. 7 szt. to zgon totalny - ruina bez pszczół.

Poczytałem w internetach i wychodzi na to że te ule to warszawskie poszerzane

fotki uli:

pierwszy - ten lepszy:

Obrazek

Obrazek

W środku - we wlocie sporo jakiegoś syfu - coś jak trociny:

Obrazek

Po zdjęciu daszka taki widok: - garść martwych pszczół:

Obrazek

Obrazek

Ten ul ,, buczy" jak silnik trójfazowy co nie ma jednej fazy - nie trzeba wężyka wkładać żeby pszczoły usłyszeć

Natomiast tak wygląda drugi ul:

Obrazek

i niestety więcej zdjęć nie udało mi się zrobić - kliszy mi w telefonie zabrakło

Ten drugi ul jest wypełniony na trzy czwarte ramkami - pszczoły są słyszalne ale tylko po włożeniu wężyka - i to hmmm dość słabo porównując do tych pierwszych.

Znalazłem miłego pana w okolicy który zajmuje się pszczołami żeby poradzić się co i jak.
Miły pan stwierdził że ew. może je odkupić za przysłowiowe 0.5 L - a tak w ogóle to on nie ma czasu i tyle .....

I teraz mam dylemat - bo bym chciał zachować je - ale moja wiedza jest zerowa na ten temat ....

Dystans jaki dzieli moje gospodarstwo od tych uli to ok 300 metrów
Czytałem w internetach, że jak chce się przenieść ule w inne miejsce to minimum 5 km musi być dystans .....

żebym chociaż wiedział jakich informacji szukać, bo jest ich od groma z tego co widzę - ale dla laika to masło maślane