Odklad jedno ramkowy

Dział dla początkujących
Nobikarina

Odklad jedno ramkowy

Postautor: Nobikarina » 04 kwie 2018, 15:37

Jestem nowicjuszem,wyczytałem że żeby zrobić odklad jedno ramkowy powinno być w rodzinie,z której chcemy zrobić odklad 7-8ramek z czerwiem.Moje pytanie, kiedy np.w warunkach zachodniej Polski,jest odpowiedni czas na wykonanie takiego odkładu.Chodzi mi o obecność trutni,warunki pogodowe odpowiednie do unasieniania matki itd.Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam. Nobikarina
Dziwny jest ten świat, gdzie jeszcze wciąż mieści się wiele zła. I dziwne jest to, że od tylu lat człowiekiem gardzi człowiek ...
Czesław Niemen

marcinbzyk

Re: Odklad jedno ramkowy

Postautor: marcinbzyk » 04 kwie 2018, 20:04

Połowa maja. Jedna ramka czerwiu i jedna lub dwie osłonowe.

Nobikarina

Postautor: Nobikarina » 05 kwie 2018, 15:45

Dzięki dla kolegi Marcinbzyk, bardzo cenne wiadomości dla takiego nowicjusza jak ja.
Pozdrawiam. Nobikarina
Dziwny jest ten świat, gdzie jeszcze wciąż mieści się wiele zła. I dziwne jest to, że od tylu lat człowiekiem gardzi człowiek ...
Czesław Niemen

pastaga

Postautor: pastaga » 05 kwie 2018, 18:57

Nobikarina do takiego odkładu zsypujesz też dodatkowo trochę pszczoły z np. 1 czy 2 ramek. Pamiętaj tylko, że taki odkład należy wywieźć na inne pasieczysko lub przetrzymać zamknięty ze trzy, cztery dni (dennica osiatkowana lub/i najlepiej w cieniu). Zapobiegnie to powrotowi pszczoły lotnej do macierzaka i zapobiegnie rabunkowi przez macierzak. Zwęź też wylotek na "dwie pszczoły"

marcinbzyk

Postautor: marcinbzyk » 05 kwie 2018, 19:08

Najlepiej daj matecznik na wygryzieniu porządnie ocieplenie i syrop cukrowy. Po unasiennieniu matki proponuje zasilić ramka czerwiu i do zimy normalne rodziny. Tylko musisz je regularnie karmić nic tak nie hamuje rozwój jak głód w rodzinie.

lech

Postautor: lech » 05 kwie 2018, 19:19

marcinbzyk pisze:Najlepiej daj matecznik na wygryzieniu porządnie ocieplenie i syrop cukrowy.